|
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (referee) ; Janeček, Eduard (referee) ; Václavek, Pavel (advisor)
Systematické řízení tepelných a elektrických toků v plně elektrických automobilech se stává velmi důležitým, protože v těchto typech automobilů není k dispozici dostatek odpadního tepla pro vytápění kabiny. Aby v zimním období nedocházelo ke snížení dojezdu, je nutné použití technologií, které umožní snížení spotřeby energie nutné k vytápění kabiny (např. tepelné čerpadlo, zásobník tepla). Je také zapotřebí vytvořit řídicí algoritmy pro tato zařízení, aby byl zajištěn jejich optimální provoz. V letním období je nezbytné řídit tepelné toky v rámci elektromobilu tak, aby nedocházelo k nadměrnému vybíjení baterie kvůli chlazení kabiny a dalších částí. Tato práce řeší jak návrh řídicích algoritmů, tak i vývoj rozhodovacího algoritmu, který zajistí směřování tepelných toků.
|
|
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (referee) ; Janeček, Eduard (referee) ; Václavek, Pavel (advisor)
Systematické řízení tepelných a elektrických toků v plně elektrických automobilech se stává velmi důležitým, protože v těchto typech automobilů není k dispozici dostatek odpadního tepla pro vytápění kabiny. Aby v zimním období nedocházelo ke snížení dojezdu, je nutné použití technologií, které umožní snížení spotřeby energie nutné k vytápění kabiny (např. tepelné čerpadlo, zásobník tepla). Je také zapotřebí vytvořit řídicí algoritmy pro tato zařízení, aby byl zajištěn jejich optimální provoz. V letním období je nezbytné řídit tepelné toky v rámci elektromobilu tak, aby nedocházelo k nadměrnému vybíjení baterie kvůli chlazení kabiny a dalších částí. Tato práce řeší jak návrh řídicích algoritmů, tak i vývoj rozhodovacího algoritmu, který zajistí směřování tepelných toků.
|
|
Morfologie‚ chemická a toxikologická charakteristika pouličního prachu a suspendovaných prachových částic‚ včetně určení zdrojů původu
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Del favero, David ; Dočekal, Bohumil ; Večeřa, Zbyněk ; Mikuška, Pavel ; Ličbinský, Roman ; Huzlík, Jiří ; Adamec, Vladimír
Cílem řešení projektu je prohloubení znalostí a získání nových poznatků o chování, složení, morfologii a zdrojích pouličního prachu, a tím i suspendovaných pevných částic na lokalitách zatížených mobilními zdroji znečištění. Hodnocení vlivu látek vyskytujících se v ovzduší na sledovaných lokalitách (Brno - Kotlářská, Ostrava - Bartovice) jak z pohledu životního prostředí (toxikologické testy), tak zdraví člověka (odhad zdravotních rizik shodně označují ve sledovaných faktorech za více zatíženou lokalitu Brno Bartovice, i když druhou lokalitu nelze označit za vyhovující. Odhad celkového individuálního karcinogenního rizika je vyšší než uznávaná zdravotně bezpečná hodnota na všech sledovaných lokalitách.
|